شیوه سلبریتی ها در دنیا برای انجام کار خیر

0
52

جمع آوری کمک از طرف سلبریتی‌های مجازی و چهره‌های مشهور تبدیل به یک رویه کاملا عادی در دنیا شده‌است. سلبریتی‌هایی که هرکدام در شاخه ی
متفاوتی فعالیت میکنندو می‌خواهند با جمع آوری پول از مردم یا با راه انداختن یک کمپین در فعالیت‌های اجتماعی و خیریه‌ای شرکت کنند.

زلزله کرمانشاه نقطه عطف بزرگی در این مورد بود که سلبریتی‌ها و چهره‌های زیادی به صورت جداگانه اقدام به جمع آوری وجه نقد از مردم کشور کردند تا با تهیه موادغذایی و ملزومات مختلف شرایط زندگی را برای زلزله زده‌ها فراهم کنند. اما این موضوع دچار حاشیه‌های زیادی شد و برخی از چهره‌ها اعلام کردند که مبلغ جمع آوری شده را می‌خواهند به سبک و سیاق خودشان هزینه کنند.

عده‌ای نیز موج بی‌اعتمادی به ارگان‌های کشور را دامن زدند اما چندی قبل خبری در رسانه‌ها منتشر شد که برخی از پول موضوع فعالیت سلبریتی‌ها در برنامه‌های خیرخواهانه همیشه حاشیه داشته و این سوال را پیش آورده که آیا سلبریتی‌ها باید در خدمت خیریه‌ها و فعالیت‌های خیریه باشند یا اینکه فعالیت‌های خیرخواهانه در خدمت سلبریتی‌ها قرار بربگیرد؟ سوالی که جواب آن در کشور ما هنوز نامشخص است و حالت دوم آن تاکنون صدق کرده‌است. اما سلبریتی‌ها در دنیا به جز ثبت خیریه چگونه کار خیر انجام می‌دهند و چگونه مردم را همراه می‌کنند.

راز جوراب‌های عجیب آقای نخست وزیر

 

جاستین ترودو نخست وزیر جوان کانادایی است که در سال ۲۰۱۵ به قدرت رسید. آقای ترودو با وجود شغل جدی که دارد همواره در مهم‌ترین نشست‌های خود از جوراب‌هایی استفاده می‌کند که موجب تعجب رسانه‌ها می‌شود. بعد از جریان ساز شدن جوراب‌های رنگی و کارتونی در رسانه‌ها آقای وزیر پرده از راز جوراب‌هایش پرده برداشت. جوراب‌های رنگی رنگی اقای نخست وزیر متعلق به یک پسر جوان مبتلا به سندروم داون است و آقای وزیر می‌خواهد برای رونق گرفتن کسب و کار این پسر جوان جوراب‌هایش را تبلیغ کند. این تبلیغ بسیار موفق بوده است .

کری اینترنتی که به کار خیر انجامید

چندی قبل «جیمی کیمل» مجری مشهور آمریکایی در یک شوخی توییتری عکس «تدکروز» سناتور آمریکایی و عضو حزب جمهوری خواه ایالت تگزاس را منتشر کرد که در آن چهره این سیاستمدار با یک نوع ماهی دریایی مقایسه شده بود که موجب یک شوخی مجازی بین این دو چهره سرشناس شد. در آخر تدکروز از کیمل دعوت کرد که در یک مسابقه بسکتبال تک نفره شرکت و تن به تن با او شرکت کند تا بازنده مجبور به پرداخت ۵هزار دلار به خیریه ای غیر سیاسی شود.

دیدار با سلبریتی ها را خرید کنید

سایت چریتی باز یک سایت خیریه ای است که با به خدمت گرفتن سلبریتی‌ها و انتخاب شیوه‌های عجیب و بامزه مبالغ زیادی برای امور خیریه انجام می‌دهد. یکی از شیوه‌های این سایت فروش وقت و زمان سلبریتی‌ها به متقاضیان است که هرچند وقت یکبار تبدیل به سوژه رسانه‌های خبری می‌شود.

چهارسال پیش یک تاجر چینی برای صرف ناهار با بیل کلینتون و همسرش هیلاری کلینتون ۵۰۰ هزاردلار از طریق همین سایت پرداخت تا حسابی سوژه رسانه‌ها شود. چریتی باز در سایت خود همیشه از این سوژه‌ها داشته و متقاضیان را دعوت کرده هم از دیدار با سلبریتی موردعلاقه‌شان لذت ببرند.

این شرکت با برگزاری مراسم ناهار یا محفلی برای گپ زدن با غول های اقتصادی، سیاسی و شخصیت های پرطرفدار بهانه گفتگو با کسانی را فراهم می کند که پیش از این دیدن آنها برای مخاطبان غیر ممکن بود. در سایت این شرکت مزایده‌های زیادی وجود دارد که داوطلبان با توجه به علاقمندی و میزان پولی که دارند بین آنها انتخاب می کنند و مبلغ پیشنهادی را در سایت ثبت می کنند. در آخر بلیت ملاقات به کسی داده می شود که بالاترین قیمت را پیشنهاد کند.

علاوه بر قرار ملاقات امکانات دیگری وجود دارد که وسوسه کننده به نظر می رسد. یکی از این کارهای وسوسه کنند ضبط پیغام صوتی تلفن همراه متقاضیان توسط سلبریتی هاست که به تازگی «نیل پاتریک هریس» و «جسی آیزنبرگ» داوطلب انجام این کار شده اند.

حضور در پشت صحنه برنامه های پرطرفدار تلویزیونی، قدم زدن در چمن ورزشگاه های بزرگ با بازیکنان بزرگ در دیدارهای دوستانه، بازی کردن تنیس با تنیسورهای مطرح و چندین پیشنهاد وسوسه کننده دیگر از امکانات خیریه ای این سایت است.

منبع : https://www.mehrnews.com

برای مطالعه اخبار بیشتر به صفحه اصلی ۱توجه مراجعه نمایید

ارسال یک نظر

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید